Sociale veiligheid en omgaan met agressie
Alle chauffeurs krijgen er een keer mee te maken: spanningsvolle situaties en/of verbale agressie van klanten. Agressie is een heftige emotie en het is de kunst om dit gedrag op een professionele wijze onder controle te houden. Door vroegtijdig en alert te reageren kan de chauffeur met zelfvertrouwen intimiderende situaties hanteren of voorkomen.Doelgroep
Deze cursus is zeer geschikt voor chauffeurs, magazijnmedewerkers, planners en leidinggevenden.
Duur opleiding
1 dag.
Het is een theoretische cursus, met een klein gedeelte praktijk. Dat maakt de cursus afwisselend.
Theorie
- Verbale communicatie
- Non verbale communicatie
- Feedbacktechnieken
- Conflict- en stresshantering
- Soorten agressie
- Kenmerken agressief gedrag
- Bestrijding van agressie
- Vaardigheden om met agressie om te gaan
Praktijk
- Conflict- en stresshantering
- Feedback geven en ontvangen
- Omgaan met agressie
Toetsing/examen
Na afloop wordt geen examen afgenomen.
Waarde nascholing Code 95
7 uur.
Resultaat
Na het volgen van de cursus heeft de cursist meer inzicht in de communicatie met afzenders, verkeersdeelnemers, ontvangers en planners. In de cursus worden tips gegeven om beter om te gaan met conflicten, inzicht te krijgen in eigen gedrag en dit verbeteren.Opleiding en prijzen
Sociale veiligheid en omgaan met agressie
€ 197,50
*Prijs is exclusief CCV-registratiekosten à € 26,25 p.p.p.d.
**Prijs is exclusief BTW voor bedrijven en vrijgesteld van BTW voor particulieren
Cursusdata
Er zijn geen cursusdata gevonden.